Стоматологиялық тәжірибедегі мазасыз пациентпен жұмыс істеудің психологиялық аспектілері

Стоматология

 

Авторлар: Еркенова Жулдыз Салимовна – дәрігер-стоматолог
Мухаметжанова Макпал Сериккалиевна – дәрігер-стоматолог
Молжигитов Жаксылык Кемелханович – дәрігер-стоматолог
«Жетісу облысы ДСБ» ММ-ның ШЖҚ «Облыстық стоматологиялық емхана» МКҚ

Кіріспе
Қазіргі стоматология тек техникалық шеберлік пен дәлдікті ғана емес, пациенттің психоэмоционалдық жай-күйін ескеруді де талап етеді. Әсіресе мазасыздық пен қорқыныш сезімі бар пациенттермен жұмыс – бұл дәрігердің жоғары кәсіби және коммуникативтік құзыреттілігін қажет ететін маңызды бағыт. Статистикаға сәйкес, ересек адамдардың шамамен 60%-ы тіс дәрігерінен қорқады, ал олардың ішінде 15-20%-ында клиникалық маңызы бар тіс дәрігерінен фобия (дентофобия) байқалады.

Пациенттің мазасыздығының психологиялық негіздері
Мазасыздық – адамның белгісіздікке, ықтимал қауіпке немесе ауырсынуға жауап ретінде туындайтын табиғи реакциясы. Стоматологиялық тәжірибеде ол көбінесе мына факторлармен байланысты:

Бұрынғы жағымсыз ем тәжірибесі;

Ауырсынудан немесе анестезия әсерінен қорқу;

Жеткіліксіз ақпарат және процедуралардан бейхабар болу;

Сенімсіздік немесе коммуникация жетіспеушілігі;

Балалық шақтағы психологиялық жарақаттар.

Стоматологтың психологиялық стратегиялары

  1. Бірінші әсер – сенімнің бастауы
    Пациентпен қарым-қатынас есік ашылған сәттен басталады. Сабырлы дауыс, жылы жүз және өз-өзіне сенімділік емге деген сенімнің алғашқы негізін қалайды. Пациент өзін қауіпсіз сезінуі үшін, дәрігерден құрмет пен назар көруі тиіс.
  2. Ақпараттық қауіпсіздік
    Әрбір ем-шара пациентке түсінікті тілмен, медициналық терминологияны жеңілдетіп жеткізілуі қажет. Бұл:

Мазасыздық деңгейін төмендетеді;

Пациенттің емге белсенді қатысуын арттырады;

Сенімділік қатынасын күшейтеді.

  1. Қалпына келтіруші тіл және бейвербалды қарым-қатынас
    Жылы сөздер, эмпатиялық реакциялар (мысалы, “Сізді түсінемін”, “Бұл – қалыпты сезім”) қорқынышты жеңілдетуге көмектеседі;

Дененің ашық қалпы, көзбен тік байланыс және сабырлы қимылдар – сенімділік тудырады.

  1. Ауырсынусыз және жайлы ем
    Қазіргі анестезиология әдістерін тиімді қолдану (ультра-дыбыстық немесе компьютерлік жүйелер);

Локальды анестезия алдында аппликациялық гельдер пайдалану;

Дыбыссыз немесе аз шу шығаратын құрал-жабдықтар қолдану.

  1. Седация мен релаксациялық әдістер
    Жеңіл седация (азот оксиді, пероральды седативтер) ауыр фобияларда қолданылады;

Қарапайым тыныс алу жаттығулары, музыка тыңдау, ароматерапия – психоэмоционалды тыныштандыру әдістері.

Балалар мен егде жастағы пациенттермен ерекшеліктер
Балалармен жұмыс – ойын элементтері, позитивті күшейту, қысқа сессиялар және ата-ананың қатысуы маңызды;

Қарт пациенттер – жиі соматикалық аурулармен қатар жүретін психоэмоционалды ерекшеліктерді ескеруді талап етеді (мысалы, деменция, есту немесе көру қабілетінің төмендеуі).

Қорытынды
Мазасыз пациентпен жұмыс – бұл тек клиникалық шеберлік емес, нағыз психологиялық өнер. Стоматологтың міндеті – пациенттің сенімін ояту, қорқынышын жеңілдету және жайлы ортада емдеу процесін қамтамасыз ету. Заманауи стоматологияда бұл факторлар ем нәтижесі мен пациенттің ұзақмерзімді адалдығы үшін шешуші рөл атқарады.

Психологиялық тәсіл – табысты емнің ажырамас бөлігі. Әрбір тіс дәрігері осы дағдыларды кәсіби даму жолында жетілдіруі тиіс.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *