Республикалық қоғамдық-медициналық апталық газеті

Шамамен 10 млн теңге тұтынушылардың қоржынына оралды


26 декабря 2022, 07:36 | 11 357 просмотров



Күн сайын қазақстандықтар өздерінің тұтынушылық құқықтарына нұқсан келтіру проблемасына тап болады. Тек бір апта ішінде тұтынушылардың құқықтарын қорғау комитетіне 526 өтініш келіп түсті, оның 263-і қанағаттандырылды. 284 өтініш беруші құқықтық көмек алды.

Бизнес субъектілеріне 3 тексеру жүргізілді. 2 кәсіпкер 153,2 мың теңгеге айыппұл түрінде әкімшілік жауапкершілікке тартылды.

Тұтынушыларға 9,9 млн. теңге қайтарылды.

Өткен аптада БҚО, Қызылорда, Ақмола облыстарынан келген бес адам массаж шапандарының тартымды харизмасына қарсы тұра алмады. Оларға деген сұраныс артуда және онымен бірге бұл қымбат тауардың қайтарымы да артып келеді. Шапан сатып алғаннан кейін адамдар оның мәлімделген қасиеттерін растамайды және оны дүкенге қайтаруға тырысады, бірақ олар бас тартады. Аумақтық департаменттер тұтынушыларға өз құқықтарын қорғауға, сатушыға дұрыс талап қоюға, соңғысының міндеттерін түсіндіруге көмектесті. Нәтижесінде 4,3 млн теңгеден астам ақшалай қаражат сатып алушыларға қайтарылды.

Абай және Қарағанды облыстарынан келген тағы екі қазақстандық массаж креслосының тұсаукесерінен кейін оны сатып алуға шарттар жасасты. Алайда, үйге келгеннен кейін азаматтар өз шешімдерін қайта ойластырып, сатып алуларына сәттілік тіледі. Кәсіпкерлер кездесуге барудан бас тартты, бірақ жергілікті ТҚҚД-те тұтынушыларға заңгерлік көмек көрсетілді, соның нәтижесінде оларға барлығы 720 мың теңге қайтарылды.

Қылмыстық оқу мәселесі

Қарағандының тұрғыны супермаркеттің сақтау камерасында көзге арналған массаж жабдығы салынған пакетті қалдырды, ол ұрланған. Әйел тұтынушылардың құқықтарын қорғау департаментіне жүгінді, онда полицияға бірлескен күш-жігермен өтініш жасалды. Жедел-іздестіру іс-шаралары барысында криминалдық полиция қызметкерлері күдіктіні анықтап, ұстады. 245 мың теңге сомасындағы тауар жәбірленушіге қайтарылды.

Жамбыл облысында ер адам дүкенге тонды қайтарып берді, ал ақшаны сатқаннан кейін оған беруге уәде берді. Клиент мұндай жағдаймен келіспеді және мемлекеттік органнан көмек сұрады. Дүкен талапты алып, тұтынушыға барлық соманы – 800 мың теңгені қайтарып берді.

Астаналық 710 мың теңге тұратын аң терісін сатып алды. Үйде ер адам жаңартуды қораптан шығарған кезде, оған бекіткіштер түсіп, өлшемі кішкентай болып шықты. Тұтынушыға айырбастаудан бас тартылды, себебі басқа көлемдегі ұқсас тауар, сондай-ақ қайтаруға ақша жоқ. Елордалық департамент салон иесіне сұрау жіберді, содан кейін ғана сатып алушыға қаржылық кері қайтарылды.

Батыс Қазақстан облысында әйел дүкенге құны 450 мың теңге болатын алтын жиынтығын сатып алу үшін ақы төледі, ал зергерлік бұйымдарды алған жоқ. Кәсіпкерге талап қойылды, содан кейін тұтынушы өз тапсырысын алды.

Бітімгершілік келісім

Балқаш қаласының тұрғыны мемлекеттік органға жиһаз жасаушыға шағымданды, ол сапасыз диван айырбастағысы келмеді. Айтпақшы, құқықтық қолдау көрсетілді-әйелге диван 300 мың теңгеге жаңасына ауыстырылды.

Ал Ақмола облысының тұтынушысына ведомство дүкенге жоспардан тыс тексеру жүргізгеннен кейін ғана сапасыз мұздатқыш үшін 261,9 мың теңге қайтарылды.

Абай облысының тұрғыны «Жижигин М» ЖК-нен есік дайындауға тапсырыс берді, бірақ шебер тапсырысты уақтылы орындамады және ақшаны қайтарудан бас тартты. Тараптар ТҚҚД үшінші тұлға ретінде қатысқан сотта кездесті. Сот процесінде талапкер мен жауапкер өзара бітімгершілік келісім жасасты. Бұл ретте жауапкер үш ай ішінде 120 мың теңгені тең үлестермен қайтаруға міндеттенді.

Алматыдан келген саяхатшы үшін туристік сапар күткендей болмады. Өтініш беруші Департаментте түсіндіргендей, көрсетілген қызметтер шартқа сәйкес келмеді. Туристік компания клиентке 85 мың теңге қайтарып берді, бірақ заң тұрғысынан бірқатар құқықтық күш-жігер мен дәлелдерден кейін ғана.

Жетісу және Түркістан облыстарының тұтынушылары бір күнде ақаулы болып қалған принтерлерді сатып алды. Сатушылар өнімді айырбастаудан және ақша беруден бас тартты. Бірақ ТҚҚК өкілдері жалпы сомасы 141 мың теңгеге өз қанын қайтарып алған тұтынушылардың дұрыстығын қорғауға көмектесті.

Тұтынушылар онлайн-сауда алаңдары тарапынан құқық бұзушылықтарға мезгіл-мезгіл шағымданады. Шымкент қаласынан келген Сатып алушы ЖК интернет-дүкені арқылы дұрыс емес мөлшердегі киім сатып алды. Ал Маңғыстау облысында тұрғынға Wildberries компаниясымен сапасыз тауарлар жеткізілді. Екі жағдайда да әйелдерге тұтынушылардың құқықтарын қорғау ведомствосының көмегімен 100 мың теңгеге жуық сомаға ақша қайтарылды.

Мұндай жағдайлар әркімде болуы мүмкін, өйткені біз бәріміз тұтынушымыз және әркімнің өз мүдделерін қорғауға құқығы бар. Тұтынушылық құқықтар бұзылған жағдайда шағымды «E-tutynushy» онлайн-сервисінен беруге болады. Комитет мамандары азаматтарға тегін «жедел желі» телефондары бойынша кеңес береді: 8-7172-74-98-32, 8-7172-74-98-36.

Автор:
Жетісу облысының тұтынушылар құқықтарын қорғау департаменті